Godt 200 fjernvarmeselskaber får ny hjemmeside
Frem mod juni 2026 opgraderer Softværket godt 200 fjernvarmeselskabers hjemmesider til en ny, tidssvarende platform. Det giver et moderne udtryk, bedre mobiloplevelse og sikrer overholdelse af webkrav.
- Opgraderingen giver selskaberne et moderne udtryk, et mere kunderettet udgangspunkt og bedre muligheder for at formidle fjernvarmens mange fordele. Vi forventer, at det både vil give kunderne en bedre oplevelse – og hjælpe selskaberne med at stå stærkere i konkurrencen med individuelle opvarmningsløsninger, siger direktør i Softværket, Jan Elmstrøm Blaabjerg. Foto: Softværket.
Indhold
Over det næste lille års tid får varmekunder over hele landet en ny oplevelse, når de besøger deres lokale fjernvarmeselskabs hjemmeside.
Softværket – der administrerer hjemmesider for godt 200 fjernvarmeselskaber – er nemlig i gang med at skifte til en ny webplatform med et helt nyt udseende.
Ifølge Softværkets direktør, Jan Elmstrøm Blaabjerg, er der flere årsager til, at man vælger at skifte nu. Den nye platform giver både mere brugervenlige hjemmesider og lever op til den såkaldte webtilgængelighedslov.
- De kommunale forsyninger er allerede i dag underlagt krav om, at deres hjemmesider skal være tilgængelige for borgere med syns- og hørehandicap, forklarer han og fortsætter:
- Og vi har en forventning om, at de samme krav kommer til at gælde for a.m.b.a.’er i fremtiden. Derfor har vi valgt en løsning, der er klar til at understøtte alle krav til webtilgængelighed. Det er også grunden til, at flere kommuner bruger den.
Brugervenlighed i fokus
Den nye hjemmeside er udviklet med udgangspunkt i, hvordan fjernvarmekunderne bruger nettet i dag. Over halvdelen af trafikken kommer fra mobil eller tablet – og derfor er brugeroplevelsen tilpasset små skærme.
Derudover får selskaberne flere muligheder for at gøre teknisk stof mere tilgængeligt med interaktive elementer og mere overskuelige informationssider.
Platformen giver også mulighed for at sende nyhedsbreve direkte til kunderne og dermed fastholde kontakten på en enkel måde.
- Uanset om man allerede er varmekunde eller overvejer at blive det, er hjemmesiden ofte det første sted, man søger viden, fortæller Jan Elmstrøm Blaabjerg og fortsætter:
- Med opgraderingen får selskaberne et moderne udtryk, et mere kunderettet udgangspunkt og bedre muligheder for at formidle fjernvarmens mange fordele. Vi forventer, at det både vil give kunderne en bedre oplevelse – og hjælpe selskaberne med at stå stærkere i konkurrencen med individuelle opvarmningsløsninger.
20 hjemmesider er allerede online
Lidt over 20 fjernvarmeselskaber – og Softværket selv – er allerede flyttet over på den nye hjemmesideløsning.
I løbet af de kommende måneder forventes tallet at stige støt, så alle selskaber har fået ny hjemmeside inden udgangen af første halvår i 2026.
Skriv kommentar