Gå til hovedindhold
Brugerinstallationer
Kundeforhold
Salg & Markedsføring

Høje Taastrup Fjernvarme har rundet 2.000 kunder på abonnement

Høje Taastrup Fjernvarme kan efter en stor tilgang af nye kunder annoncere, at man nu har 2.000 kunder på abonnementsordning.

3. aug. 2023
Tekst af Kim Vejrup, kve@danskfjernvarme.dk

Nicklas Lemaitre og hans husstand på Møllevej i Fløng blev i juni tilsluttet abonnementsordningen og er dermed kunde nummer 2.000 hos Høje Taastrup Fjernvarme på abonnementsordning. Direktør Astrid Birnbaum overrakte blomster til familien. Foto: Høje Taastrup Fjernvarme.

Indhold

    Hos Høje Taastrup Fjernvarme kan man som kunde vælge, om man om man selv vil stå for at få installeret sit fjernvarmeanlæg, eller man kan gøre som 2.000 kunder nu har gjort, og vælge abonnementsordningen. På den måde står Høje Taastrup Fjernvarme for alt omkring installationen af fjernvarmeanlægget.

    Kunde nummer 2.000 på abonnementsordningen blev Nicklas Lemaitre og hans husstand på Møllevej i Fløng, som i juni blev tilsluttet abonnementsordningen. 

    - Vi har længe vidst, at vi gerne ville fjernvarme i stedet for gas. Og når vi så ovenikøbet ikke selv behøver at tænke på installation og vedligeholdelse af det nye fjernvarmeanlæg, men får det klaret via varmeregningen som et abonnement, er der ikke så meget at tænke over, lyder det fra Nicklas Lemaitre.

    Han nævner, at abonnementsordningen betyder, at han og familien kender deres fremtidige varmeudgifter og heller ikke skal bekymre sig om anlæggets drift.

    - Det ser vi som en fremtidssikret løsning. Vi vil nemlig gerne bo her i mange år, siger Nicklas Lamaitre, som overtog ejendommen for cirka halvandet år siden.

    Beslutningen om at skifte til fjernvarme kom efter, at familiens gamle gasfyr gik i stykker. Heldigvis stod Høje Taastrup klar med et mobilt gasfyr familien kunne låne indtil deres hus var blevet tilsluttet fjernvarmesystemet.  

    - Uanset alt dette havde vi allerede besluttet at skifte til fjernvarme. Det er billigere end gas, bedre for miljøet og fremtidssikret i forhold til bæredygtige energikilder. Det er da også et stort plus, at vi får meget bedre plads i vores lille bryggers, når gasfyr og varmtvandsbeholder nu er erstattet af den lille unit fra fjernvarmen, siger Nicklas Lemaitre.

    Stor tilslutning skaber begejstring

    Det er kun to et halvt år siden, at Høje Taastrup Fjernvarme kunne fejre kunde nummer 1.000 på abonnementsordningen. Det tog næsten otte år at nå dertil, og derfor er man hos Høje Taastrup Fjernvarme meget begejstret for den store tilslutning til abonnementsordningen.

    - Den stigende tilgang skyldes, at vi i de seneste år har rullet fjernvarme ud i nye områder blandt andet i Fløng og dele af Hedehusene. Men også, at langt de fleste nye kunder vælger at bruge abonnementsordningen. Det er vi rigtig glade for, da det giver os mulighed for at installere de mest energirigtige fjernvarmeanlæg og sikre kunderne en stabil løsning, hvor de ikke skal tænke på service. Alt det klarer vi, siger fjernvarmedirektør hos Høje Taastrup Fjernvarme, Astrid Birnbaum .

    Høje Taastrup Fjernvarme har siden 2013 tilbudt alle kunder abonnementsordning. Og med 2.000 abonnementskunder svarer det til, at cirka 25 procent af de nuværende kunder er med på ordningen.

    Skriv kommentar

    Andre klikkede på...