Dansk Fjernvarme flytter ind på nyt socialt medie
Beslutningstageres masseflugt fra det sociale medie X og over på Bluesky, får nu Dansk Fjernvarme til at følge trop og flytte det meste af indsatsen til den nye platform. Her vil man fortsat være en del af dialogen med vigtige aktører indenfor forsyningsbranchen.
Gennem de seneste mange år har Twitter – i dag kendt som X – været en vigtig platform for dialogen mellem politikere, journalister og andre aktører med en interesse i samfundets udvikling.
Men igennem længere tid har udviklingen af det sociale medie med Elon Musk som ejer forringet mulighederne for konstruktiv dialog.
Og i løbet af den seneste måned har det fået mange politiske aktører til at rykke over på det sociale medie, Bluesky, der i sin form på mange måder ligner Twitter, som det så ud for et par år siden.
Det gælder ikke mindst for mange af de vigtigste interessenter i forsyningsbranchen. Derfor har Dansk Fjernvarme nu reageret på udflytningen fra X ved at rykke en stor del af kommunikationsindsatsen fra X og over på Bluesky.
- Som brancheorganisation for forsyningsselskaberne i Danmark er det vores vigtigste opgave at varetage vores medlemmers interesser. Det gør vi blandt andet gennem dialog med de politikere og beslutningstagere, som sætter rammerne for sektorens fremtid, forklarer presse- og kommunikationschef, Rune Birk Nielsen og fortsætter:
- Det kræver, at vi befinder os der, hvor dialogen foregår og der, hvor vi reelt har mulighed for at påvirke debatten. Lige nu ser vi, at politikere, medier, embedsværket, grønne organisationer og mange andre vigtige aktører rykker over på en ny platform af mange forskellige grunde. Herunder for at kunne fortsætte en konstruktiv samtale med aktører, der med oprejst pande vil dialog.
Følger stadig udviklingen på X
Indtil videre vil Dansk Fjernvarme stadig være at finde på X, men der vil blive lagt langt flere kræfter i at være en del af den offentlige samtale på Bluesky.
Hvorvidt man helt lukker sin profil på X, venter man dog stadig med at beslutte, fortæller Rune Birk Nielsen.
- Hele hypen omkring Bluesky er foregået meget hurtigt og skiftet for mange aktører er sket meget hurtigt. Derfor er det også stadig usikkert om det er en varig bevægelse og om interessen kan fastholdes. Det håber jeg. Men vi følger udviklingen og vurderer løbende, om det stadig giver værdi for vores medlemmer, at vi er aktive på X, siger han og tilføjer:
- Indtil da kan jeg kun anbefale, at man følger os på Bluesky, hvor vi fortsætter med at fortælle om grøn omstilling, CO2-fangst, vores mange aktiviteter og alt det andet vi og alle landets fjernvarmeselskaber går og laver.
Om Bluesky
Blev grundlagt i 2019 af den tidligere Twitter-direktør Jack Dorsey.
Nåede for nylig op på 20 millioner brugere efter en masseflugt fra X i oktober og november.
Skriv kommentar