Kursus skal give færre konflikter og øget trivsel
Dansk Fjernvarme afvikler kursus om dialog og konflikthåndtering med kunderne, så du undgår konflikter og øger din trivsel i hverdagen.

For femte år i træk tilbyder Dansk Fjernvarme nu kurset ”Dialog og konflikthåndtering med kunderne”. Kurset giver indblik i, hvordan man som fjernvarmeselskab kan balancere mellem dialog og håndtering af konflikterne med sine varmekunder.
Det er igen Behave Green, der tager sig af undervisningen, der afvikles over to dage – den 27. og 28. august – i Fjernvarmens Hus i Kolding.
- Fordi det nu også er femte gang for os i Behave Green, har vi opnået et solidt kendskab til branchen og de udfordringer, som medarbejderne møder i deres hverdag, forklarer Loke Bisbjerg Nielsen, der er konsulent hos Behave Green.
- Særligt etablering af fjernvarme kan skabe ængstelse, vrede og frustration hos folk. Kurset hjælper fjernvarmemedarbejdere med at håndtere netop disse og lignende situationer, siger han videre.
På kurset vil deltagerne møde kollegaer fra andre selskaber, der står i tilsvarende udfordringer og kunne udveksle personlige erfaringer. Derudover er det et mål i sig selv, at deltagerne får udfordret deres vante arbejdsmetoder, hvilket skaber rum for refleksion og læring.
- Vi bibringer dem nye redskaber, som de kan bruge i deres daglige arbejde. Kurset giver også inspiration til at opbygge stærkere kollegarelationer og et bedre arbejdsmiljø, der kan understøtte håndteringen af konflikter, nævner Loke Bisbjerg Nielsen.
Udover de konkrete værktøjer og tilgangen til kunderelationen, så vil kurset også styrke deltagernes trivsel i deres egen dagligdag. Det handler om, at hjælpe deltagerne med at strukturere og anvende deres egne erfaringer i dagligdagen.
- Det kan gøre arbejdsdagen mindre anstrengende og mere overskuelig. Derudover kan kurset bidrage til øget trivsel ved at nedtrappe konfliktniveauet og skabe et bedre grundlag for kollegial støtte i svære situationer, påpeger Loke Bisbjerg Nielsen.
Dialog og konflikthåndtering med kunderne
Kurset bliver afviklet den 27. og 28. august 2025 i Fjernvarmens Hus i Kolding.
Tilmelding og information – klik her.
Er kurset noget for dig?
Kurset er for dig, som gerne vil bliver bedre til at have en konstruktiv og positiv kommunikation og dialog med jeres kunder. Kurset henvender sig både til administrativt og teknisk ansatte i fjernvarme- og forsyningsselskaber.
Hvilken forskel kan god kommunikation gøre i mødet med kunderne?
Måden, du tilrettelægger og udøver din kommunikation på, kan være afgørende for at nedtrappe konflikter og forbedre relationen til kunderne. På kurset arbejder vi blandt andet med metoden Styrket Borgerkontakt. Det er et effektivt værktøj, der hjælper med at balancere behovet for at formidle regler, procedurer og lovgivning — som ofte kan være svære at acceptere i pressede, følelsesladede situationer — med en empatisk og forstående kommunikation, der gør kundekontakten lettere.
Loke Bisbjerg Nielsen, Behave Green.
Skriv kommentar