Klar, parat, svar til kunderne
Nu får medlemmer af Dansk Fjernvarme tilbud om at komme på kursus i kundeservice, så de ansatte kan blive bedre til at håndtere kundehenvendelser.
I midten af december tilbyder Dansk Fjernvarme et kursus – ”Fra regning til radiator” – der henvender sig til de ansatte hos fjernvarmeselskaberne, der har den primære kundekontakt og har brug for mere viden om, hvordan de giver et klart og rigtigt svar på henvendelser.
Kurset er tænkt som en naturlig opfølgning for selskabernes administrative personale, der har deltaget i introkursus til fjernvarme hos Dansk Fjernvarme, men også administrativt personale, der gennem flere år har arbejdet i kundeservice ved selskaberne.
- Det er en personalegruppe, der typisk som de første møder fjernvarmekunderne, når de har spørgsmål omkring deres varmeregning og forbrug, ringe afkøling og høj returtemperatur, svigtende forsyningsforhold og forhold og omkostninger ved tilslutning til fjernvarme, forklarer chefkonsulent i Dansk Fjernvarme, Søren Junge Bak.
Det er lige netop den situation, som Dansk Fjernvarme med kurset vil klæde de ansatte bedre på til at kunne håndtere. Særligt så de kan relatere forbrug og fjernvarmepriser, temperaturer og leveringsforhold, afbrydelser og svigtende forsyning, til de faktiske bagvedliggende tekniske faktorer.
- Og lige så vigtigt: At kunne vurdere, hvornår det er nødvendigt at få sendt en kundehenvendelse videre til det tekniske personale eller andre kollegaer, siger Søren Junge Bak.
Han fortæller videre, at deltagerne efter kurset vil kunne tage hjem med en større forståelse for sammenhængen mellem administration og kundernes henvendelser og det samlede bagvedliggende fjernvarmesystem.
Fra regning til radiator
Bliv bedre til at svare præcist på kundernes mest stillede spørgsmål om regning, forbrug, målerdata, komfort, drift og tilslutning/konvertering.
Dansk Fjernvarme tilbyder kurset ”Fra regning til radiator” i Fjernvarmens Hus i Kolding.
Kurset bliver afholdt den 15. december – læs mere her.
Deltagere forventes at have grundlæggende kendskab til fjernvarme og egne kundesystemer (fx via introduktionsforløb eller erfaring med kundekontakt og administration).
Selvom forløbet er målrettet det administrative område, vil montører og teknisk personale også kunne få udbytte af kurset – særligt hvis man ønsker et fælles sprog på tværs af organisationen og skarpere overleveringer mellem teknik og administration.
Søren Junge Bak
Bygningsreglement
Brugerinstallationer og Unit-abonnementsordninger
Fjernvarmemålere
Graddage
Distribution
Mobil: +45 29 12 48 51
E-mail: sjb@danskfjernvarme.dk
Skriv kommentar