Gå til hovedindhold
Kundeforhold
Dansk Fjernvarme
Medlemmer

Klar, parat, svar til kunderne

Nu får medlemmer af Dansk Fjernvarme tilbud om at komme på kursus i kundeservice, så de ansatte kan blive bedre til at håndtere kundehenvendelser.

11. nov. 2025
Tekst af Kim Vejrup, kve@danskfjernvarme.dk

Indhold

    I midten af december tilbyder Dansk Fjernvarme et kursus – ”Fra regning til radiator” – der henvender sig til de ansatte hos fjernvarmeselskaberne, der har den primære kundekontakt og har brug for mere viden om, hvordan de giver et klart og rigtigt svar på henvendelser.

    Kurset er tænkt som en naturlig opfølgning for selskabernes administrative personale, der har deltaget i introkursus til fjernvarme hos Dansk Fjernvarme, men også administrativt personale, der gennem flere år har arbejdet i kundeservice ved selskaberne.

    - Det er en personalegruppe, der typisk som de første møder fjernvarmekunderne, når de har spørgsmål omkring deres varmeregning og forbrug, ringe afkøling og høj returtemperatur, svigtende forsyningsforhold og forhold og omkostninger ved tilslutning til fjernvarme, forklarer chefkonsulent i Dansk Fjernvarme, Søren Junge Bak.

    Det er lige netop den situation, som Dansk Fjernvarme med kurset vil klæde de ansatte bedre på til at kunne håndtere. Særligt så de kan relatere forbrug og fjernvarmepriser, temperaturer og leveringsforhold, afbrydelser og svigtende forsyning, til de faktiske bagvedliggende tekniske faktorer.

    - Og lige så vigtigt: At kunne vurdere, hvornår det er nødvendigt at få sendt en kundehenvendelse videre til det tekniske personale eller andre kollegaer, siger Søren Junge Bak.

    Han fortæller videre, at deltagerne efter kurset vil kunne tage hjem med en større forståelse for sammenhængen mellem administration og kundernes henvendelser og det samlede bagvedliggende fjernvarmesystem.

    Skriv kommentar

    Andre klikkede på...