Webinar om indefrysning trak mange medlemmer til
Rekordtilmelding til webinar vidner om stor interesse hos medlemmerne for at få styr på, hvordan fjernvarmeselskaber skal håndtere indefrysningsordning.
Den såkaldte indefrysningsordning giver danskere en ret til i nogle tilfælde at få indefrosset en del af deres fjernvarmeregning. Dansk Fjernvarme gennemførte mandag et meget velbesøgt webinar, hvor man orienterede medlemmerne om ordningen.
Der var mere end 200 tilmeldte til webinaret, og direktør Kim Mortensen var med til at forklare om ordningen. Han mener, at medlemmerne står overfor en ordning, der kan være svær at administrere.
- Man kunne med en vis ret have forventet, at der måske ville være en negativ stemning på webinaret, men det var der overhovedet ikke. Deres spørgsmål til ordningen – og vores egen viden i sekretariatet – understreger dog, at der er tale om en svær ordning for fjernvarmeselskaberne, siger Kim Mortensen.
Det ”svære” i ordningen består for fjernvarmeselskaberne i to dele. De skal dels have afgrænset, hvilke kunder der er inden for ordningen, dels kræver det for de kunder, der er inden for ordningen, at der bliver lavet nogle IT-løsninger, der kan håndtere udfordringen med at give henstand til kunderne.
Kim Mortensen fortæller, at man i sekretariatet hos Dansk Fjernvarme nu vil arbejde videre med ordningen og sammen med Softværket forsøge at imødekomme de behov, som fjernvarmeselskaberne får for at kunne give den bedst mulige service til deres kunder.
- Samtidig har vi i løbet af webinaret fået en række skriftlige spørgsmål fra deltagerne på webinaret. Dem vil vi nu forsøge at svare på, og så tænker jeg, at vi sender svarene på spørgsmålene til alle de medlemmer, der deltog på webinaret, og som vi formoder kan få gavn af svarene, siger Kim Mortensen.
Samtidig opfordrer han til, at medlemmerne i de kommende uger holder øje med hjemmesiden og det ugentlige nyhedsbrev fra Dansk Fjernvarme, MedlemsNyt, hvor Dansk Fjernvarme vil orientere yderligere om ordningen.
Han nævner også, at sekretariatet vil arbejde med inspiration til tekster, som fjernvarmeselskaberne kan bruge deres respektive hjemmesider i forhold til at informere sine kunder om indefrysningsordningen.
- Jeg tror, der er behov for en både klar og præcis kommunikation fra fjernvarmeselskaberne til deres kunder – fx via hjemmesiderne. Og det vil vi også forsøge at hjælpe vores medlemmer med, siger Kim Mortensen.
Skriv kommentar