Gå til hovedindhold
Kundeforhold
Medlemmer
Dansk Fjernvarme

Kend dig selv – og bliv bedre til dine kunder

Det er nemmere at forholde sig til både eksisterende og potentielle kunder, hvis du har helt styr på, hvem du selv er. Dansk Fjernvarme tilbyder kursus for at styrke kundehåndtering.

5. aug. 2024
Tekst af Kim Vejrup, kve@danskfjernvarme.dk

Indhold

    Fjernvarmeselskaberne skal i højere og højere grad både værne om de nuværende kunder og håndtere potentielle kunder. Dansk Fjernvarme tilbyder nu et kursus, der skal klæde de ansatte i fjernvarmeselskaberne bedre på til at kunne gøre netop det.

    Kurset – ”Kunderelationer og effektive budskaber” – bliver udbudt over to omgange: Første dag som et online-kursus og anden dag som et fysisk kursus i Fjernvarmens Hus i Kolding. Kurset strækker sig altså over to dage i alt.

    Helt grundlæggende vil kurset klæde dig bedre på til at formidle fjernvarmens muligheder til både eksisterende og eventuelt kommende kunder. Forudsætningen for at kunne det er, at du – først – lærer dig selv bedre at kende og dernæst vil du have bedre muligheder for at kunne kende din kunde.

    - Der er masser erfaring og viden, der fortæller, at det bare er vigtigt at kende sig selv for at kunne være selvbevidst, åben og reflekterende i dialogen med kunderne. Derfor er det noget af det, der vil være helt centralt på kurset, forklarer uddannelseskonsulent i Dansk Fjernvarme, Mads Mørup.

    Udgangspunkt for kurset, der bliver faciliteret af Mikael Munk fra SALGSKOMPAGNIET, bliver introduktion til og brug af DISC-profiler. Hver deltager får således udarbejdet en DISC-profil, der primært har til hensigt at lære sig selv at kende, så man bliver bedre til at kunne indtræde i relationen til kunderne.

    DISC giver en bedre forståelse af egen profil og dermed også en indsigt i sin egne drivkræfter – både som privat mennesker og som professionel. Dermed kan man også blive klogere på, hvordan man bedst kommunikerer og holder en god dialog.

    - Med en god kundedialog har fjernvarmeselskabet mulighed for at stimulere og opbygge tillid mellem selskab og kunde. Derudover vil det også give mulighed for at forstå kundernes behov og præferencer og derved tilbyde mere personlig service og værdi, siger Mads Mørup.

    Underviser på kurset er Mikael Munk, der igennem 25 år har arbejdet med salg, kundemøder og salgspsykologi. Han har stor erfaring i at gå fra teori til praksis så modeller kan omsættes i praksis og han har altid fokus på, at tage udgangspunkt i den enkelte deltagers udgangspunkt, styrker og forhindringer på vejen mod at opnå succes med salg.

    Skriv kommentar

    Andre klikkede på...