Gå til hovedindhold
Kursus
Salg & Markedsføring
Kundeforhold
Kun for medlemmer

Kunderelationer og effektive budskaber

Bliv klædt på til at få nye og fastholde de eksisterende kunder!

Oplever du også, at det kan være svært at skulle træde ind i rollen som sælger af fjernvarme – også selvom du véd, at det vil være en god løsning for kunden? 

Bliv klædt bedre på til at formidle fjernvarmens muligheder – og lær både dig selv og din kunde meget bedre at kende.

Det lærer du på kurset

  • Hvad er DiSC-profiler?
  • Hvordan anvender man DiSC-profiler i forbindelse med salg?
  • Min DiSC-profil – styrker og udfordringer
  • Hvordan er man overbevisende og samtidig troværdig?
  • Forstå dit samspil med kunden
  • Kundetyper og situationsbestemt dialog/salg
  • ’Værktøjskasse’ til kundedialoger
  • Gode erfaringer fra andre i branchen
  • Personlig handlingsplan

Både fysisk og online-undervisning i samme kursus

Kurset er opdelt i tre trin. Først modtager du og udfylder en DiSC-personlighedsprofil. Dernæst afholdes et online undervisningsforløb, hvor vi gennemgår, hvordan man kan læse og bruge DiSC-profiler. På webinaret vil der også være dialog om DiSC-profiler i grupper. Tredje trin er det fysiske kursus, der foregår som et heldagskursus med lige dele oplæg, deltagerinvolvering og gruppearbejde.

Kursusprisen inkluderer rapport med din personlige DiSC-profil.

Er kurset noget for dig?

Kurset er for dig, der har kundekontakt og som ønsker at udvikle din egen rolle, så du kan fastholde eksisterende kunder og/eller få nye kunder f.eks. i forbindelse med salg af fjernvarme eller konverteringer.

Kurset er kun for medlemmer af Dansk Fjernvarme.

09.30 DiSC-metoden – hvorfor og hvordan bruger du den?

10.30 Kort pause

10.40 Egne styrker og udfordringer – kommunikations-/salgsstrategi samt egen fokusplan

11.55 Tak for i dag og på gensyn

Der er kaffe og morgenbrød klar fra kl. 8.45.

09.15 Velkomst og præsentationsrunde

09.30 Mine overbevisninger, kontrol og mulige barrierer for succes

10.30 Pause

10.45 Effektiv salgsværktøjskasse og afprøvning i praksis

12.00 Frokost

12.45 Vidensbaseret salg – troværdighed – rationelle/følelsesmæssige købsmotiver

14.00 Kaffe og kage

14.30 Kundetyper, erfaringsudveksling, Best Practice og personlig handlingsplan

15.30 Afslutning og evaluering

15.45 Tak for i dag

Vi glæder os til at modtage din tilmelding senest 3 hverdage før kursusstart.

Praktisk information og betingelser

Vil du vide mere om persondata, afbudsvilkår og andre betingelser, så læs videre her:

Praktisk information og betingelser

Samme sted finder du kontaktoplysninger, hvis du har spørgsmål eller kommentarer vedrørende vores kurser og arrangementer, eller hvis du har brug for hjælp til tilmelding eller afbud.