Markedsføring af fjernvarme er meningsfuld for Marie
For salgs- og marketingkoordinator hos Greve Fjernvarme Marie Ortvang er det vigtigt, at beskæftige sig med marketing, som er meningsfuld og ikke laver profit.

Marie Ortvang arbejder med marketing for Greve Fjernvarme og har fået et helt nyt perspektiv på at arbejde for grøn om stilling, efter hun selv blev mor, fortæller hun på Landsmøde 2024. Foto: Jesper Voldgaard.
For salgs- og marketingkoordinator hos Greve Fjernvarme Marie Ortvang er det vigtigt, at beskæftige sig med marketing, som er meningsfuld og ikke laver profit.
Da Marie Ortvang begyndte hos Greve Fjernvarme i 2022, var det med et stort ønske om, at arbejde med marketing, hvor hun skulle markedsføre den grønne omstilling.
- Jeg vidste ingenting om fjernvarme, men efter jeg er blevet mor i 2020, fylder det i min bevidsthed, at min søns fremtid er påvirket af, hvordan vi passer på vores jord og vores energikilder.
Da Greve Fjernvarme søgte en salgs- og marketingkoordinator i sommeren 2022, slog Marie Ortvang til og fik jobbet.
Hun bor selv i Greve og hendes første opgave i rollen som salgs- og marketingkoordinator blev at overtale sine naboer til at blive koblet på fjernvarme.
- Jeg vil selv gerne have fjernvarme i nabolag, selvom jeg ikke vidste meget om fjernvarme, andet end at det var grønnere.
Marie Ortvang havde en god relation til sine naboer, og med hjælp fra kollegaerne fra Greve Fjernvarme lykkedes hende at overbevise sine naboer om at konvertere til fjernvarme.
I 2022 var det kun på papiret, at Greve Fjernvarme var i gang med at få udrulningen af fjernvarmen i gang. Fra at planerne blev lagt og eksekveret, er der gået to år.
- Men lige om lidt har jeg fjernvarme, uddyber Marie Ortvang.
Meningsfuld marketing
I dag føler Greve Fjernvarmes salgs- og marketingkoordinator sig godt klædt på fjernvarmesektoren.
- Jeg føler, at jeg ved rigtig meget. Fjernvarmesektoren har aldrig været mere aktuel.
Samfundets energikilder skal udskiftes til grønnere alternativer.
Og tilføjer:
- Derfor er det vigtigt, at jeg kan forklare vores kunder, hvorfor fjernvarme giver mening. Jeg vil ikke bare sælge et produkt, og lave profit for andre.
- At markedsføre fjernvarme, det giver mening for mig.
Ved for lidt
Noget der har undret Marie Ortvang, siden hun blev en del af Greve Fjernvarme er, hvor begrænset viden borgerne har omkring fjernvarme.
-Det overraskede mig, hvor lidt borgerne ved.
Det er Marie Ortvangs pointe, at det er forståeligt, at borgernes viden er begrænset. Det er det, fordi man ikke tidligere har skulle tage ligeså meget stilling. Det skal borgerne i Greve i dag, fordi der er så mange varmekilder at vælge imellem.
Derfor har Salgs- og marketingkoordinator hos Greve Fjernvarme også lyst til at forblive en del af fjernvarmesektoren.
-Det motiverer mig at være en del af sektor, der er i udvikling, og hvor der er events, som samler sektoren og gøre mig klogere.

Landsmøde 2024
Dansk Fjernvarme afholder i 2024 landsmøde i Bella Centeret i København. Det sker fra torsdag den 24. oktober til og med fredag den 25. oktober.
Programmet bliver hele tiden udbygget. Du kan få overblik over programmet og praktiske oplysninger – klik her.
LM 2024: De gode forbindelser er i centrum
Den kommende udgave af Landsmødet – LM2024 – bliver centreret omkring de gode forbindelser – mellem selskaber og kunder; mellem viden og teknologi.
Læs mere – klik her.
Skriv kommentar